Marknadsför på mässor

Eftersom det blivit svårare att nå ut i de traditionella kanalerna har upplevelser och det personliga mötet blivit allt viktigare. Att delta på branschmässor och event är ett bra alternativ för de flesta företag. Förbered närvaron genom att fundera över vad du ska presentera och på vilket sätt. Bygg upp en snygg monter där besökarna får bekanta sig med ditt varumärke och komplettera med överraskande upplevelser:

  • Arrangera en tävling. Människor älskar att tävla. Att arrangera en tipspromenad inne på mässområdet med utlovade vinster kommer att locka fler besökare till din monter.
  • Använd VR för att presentera ditt företag. VR, Virtual Reality, är en allt mer tillgänglig teknik. Det finns flera olika VR-glasögon på marknaden och med dem kan potentiella kunder se sånt som inte ännu finns. Till exempel kan en researrangör ta med kunderna på virtuella resor till fjärran länder eller en byggherre låta potentiella köpare gå runt i lägenheter som ännu inte är byggda.
  • Bjud på en utbildning. Att anordna korta utbildningstillfällen under mässor eller event ger människor en möjlighet att få både kunskaper och insyn i vad ditt företag erbjuder. Exempelvis kan en HR-konsult erbjuda 10 minuters föreläsningar om hur man blir en attraktiv arbetsgivare.